مدیریت

محتوای این وب شامل مجموعه ی مدیریتها میباشد

مدیریت

محتوای این وب شامل مجموعه ی مدیریتها میباشد

کتاب مدیریت کوروش بزرگ

کتاب مدیریت کوروش بزرگ


روی جلد مدیریت کوروش بزرگ



درباره کتاب:

پیتر دراکر این کتاب را نخستین و هنوز بهترین کتابی می‌داند که در زمینه رهبری به نگارش درآمده است.
چه بسیار آموزه‌های مدیریت و رهبری را که از زبان بیگانگان بازگو می‌کنیم و چون نیک بنگریم ریشه در گفتار و کردار آشنایان دارد. آشنایی چون کوروش که همواره در نخستین صفحه‌های کتاب‌های تاریخمان با نام او آشنا شده‌ایم، درباره کشورگشایی‌هایش خوانده‌ایم، از پهناوری سرزمینمان در دوران پادشاهی‌اش به خود بالیده‌ایم، ولی کم‌تر از چگونگی مدیریتش سخن به میان آورده‌ایم. کم‌تر بر آن بوده‌ایم که بیاموزیم از پندار و گفتار و کردار مدیری که به گفته‌ی ویل دورانت اداره‌ی «یکی از خوش اداره‌ترین دولت‌های همه‌ی دوره‌های تاریخی» را بر دوش داشته است؛ و این کتاب به آن پرداخته است.


نوشته: گزنفون

ترجمه: محمد ابراهیم محجوب

ناشر: سازمان فرهنگی فرا


فهرست مطالب: فهرست
کتاب یکم: تولد یک رویا
کتاب دوم: درس‏های رهبری
کتاب سوم: راهبرد آغازین
کتاب چهارم: نخستین دستاورد
کتاب پنجم: هم‌پیمانی: رمز پیروزی
کتاب ششم: راهبرد اصلی: پیوند دل‏ها، یک‏پارچگی نیروها
کتاب هفتم: مدیریت اطلاعات
کتاب هشتم: بر بال پیروزی
کتاب نهم: هم‌سویی با نظام هستی


فرازهایی از کتاب مدیریت کوروش بزرگ


_رهبری یعنی رساندن افراد به اوج شایستگی.


_باید تعیین کنی هر کس به تو خدمت می کند روان شاداب و جسم سالم دارد.


_با ایزدان پیمان بسته بودم در امپراطوری پارس ستم و دروغ نباشد.


_این بود وظیفه من:خلق انگیزه برای دستیابی به هدف های والا در کنار رسیدن به هدف های فردی.


_انسان گاه از خشم خویش آسیبی می بیند که هیچ دشمنی قادر به وارد آوردن آن نیست.


_سربازی که فرصت تفکر نداشته باشد همواره سرباز خواهد ماند.



_شما باید چشم از من برندارید تا ببینید آیا به آنچه می گویم عمل میکنم یا نه.من نیز شما را زیر نظر دارم تا هر کدام را که شایسته بزرگ داشت بودید گرامی بدارم.


_ما باید یکدیگر را پیوسته هشدار دهیم تا به جای خدمت به مردم مانند انگلی در دام رسیدگی به خویش نیفتیم.


_از دیگر کارهای مهمی که انجام دادم سرعت بخشیدن به گردش اطلاعات بود.


_بردگی شایسته انسان نیست.ازادی,سربلندی و بی نیازی سه خواسته بزرگ انسان است,خواه پادشاه,خواه برده.


_من با کوشش خود گیتی را چنان که می خواستم سامان دادم;نه به زور بازو, به نیروی خرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد